Linkedin Youtube

Вібродіагностика та вібромоніторинг стану обладнання

Вібродіагностика та вібромоніторинг стану обладнання

Світ рухається, і з кожним днем з’являються нові технології, а з ними – і нові можливості. На сьогоднішній день існує велика кількість надточного діагностичного обладнання, яке здатне на ранніх етапах виявити проблеми в обладнанні.

Це обумовлено тим, що більшість дефектів мають певні діагностичні ознаки і параметри, які проявляються задовго до того, як дефект стає явним, та попереджають про те, що він є, розвивається і може призвести до відмови. Такими ознаками можуть бути такі технологічні та режимні параметри як температура, шум, вібрація. При цьому вібрація, зокрема вібрація підшипників, є найбільш інформативним та ефективним діагностичним сигналом.

Тому, щоб мінімізувати кількість та складність поломок та підвищити надійність та ефективність вашого обладнання, відслідковувати такі параметри є рекомендованим, а в деяких випадках – критично важливим.

Це реалізуються шляхом моніторингу стану обладнання – періодичного проведення замірів відповідно до погодженого плану. Такі роботи протягом 20 років усіпшно виконують фахівці Технічного центру ПП «ТД «Галпідшипник», використовуючи портативні аналізатори даних SKF Microlog, FAG Detecor та відповідне програмне забезпечення.


аналізатор даних SKF Microlog
аналізатор даних SKF Microlog
FAG Detecor

Для початку пропонуємо розібратися з поняттями «вібродіагностика» та «моніторинг стану машин». Під вібродіагностикою обладнання варто розуміти одноразове проведення замірів, яке дозволяє визначити стан агрегату «на зараз» та виявити дефекти. На приклад:

  • дефекти підшипників кочення (дефекти на зовнішньому і внутрішньому кільцях підшипника, тілах кочення, знос сепаратора);
  • дефекти підшипників ковзання;
  • якість монтажу підшипникових вузлів;
  • якість проведення ремонтних робіт пов'язаних зі складанням / розбиранням агрегату;
  • дисбаланс робочого колеса, бій вала;
  • дефекти робочих коліс;
  • дефекти муфтових з'єднань;
  • порушення нормальної роботи електродвигуна;
  • відсутність співвісності валів;
  • відсутність співвісності шківів;
  • знос шківів і ременів;
  • відсутність жорсткості опорної системи механізму;
  • ослаблення опор, дефекти фундаменту;
  • обрив анкерних болтів;
  • дефекти зубчастих передач;
  • дефекти гвинтових пар;
  • проблеми зі змащенням (забруднене мастило, недостатня або надмірна кількість мастила) та ін.

Це корисна інформація, але вона не дає відповіді на питання:

  • Як довго підшипник (механізм, обладнання) знаходяться в такому стані?
  • Як інтенсивно цей стан погіршується?
  • І як довго обладнання зможе ще пропрацювати без ремонту? (питання, яке нам задають найчастіше)

Відповісти на ці питання можливо тільки при регулярному періодичному (що три місяці, що півроку) діагностуванні підшипників (механізмів, обладнання). Це дозволить фахівцю спостерігати за розвитком дефекту в часі, а відтак – робити обґрунтовані прогнози щодо тривалості безаварійної роботи механізму або обладнання в цілому. Власне, це і є моніторинг стану обладнання, правильна організація якого дозволяє:

  • підвищити надійність роторного обладнання;
  • виявляти та попереджати відмови і несправності;
  • прогнозувати строки безаварійної роботи обладнання;
  • оптимізувати планування поточного та капітального ремонту;
  • зменшити витрати на закупівлю запчастин і витратних матеріалів.

В обов’язковому порядку та в першу чергу моніторинг стану обладнання необхідно проводити:

  • на відповідальних вузлах,
  • на вузлах, де вартість заміни запчастин висока, або термін поставки – тривалий;
  • на проблемному обладнанні, де деталі не відпрацьовують свій ресурс і поломки стали звичайним явищем.

Роботи з вібродіагностики обладнання чи моніторингу його стану виконується в декілька етапів:

1) підготовчий

  • збір і аналіз технічної інформації про обладнання (найменування і технологічний номер агрегату, кінематична схема агрегату, номінальна швидкість обертання ротора агрегату, позначення підшипників, які діагностуються);
  • складання плану проведення вібродіагностики (визначення кількості точок замірів, визначення та введення вихідних даних в програму для проведення коректних вимірювань, складання маршруту вібродіагностики)

2) етап діагностики

  • проведення вимірювань на обладнанні
  • обробка та аналіз результатів вимірювань

3) заключний – на якому наші фахівці готують докладний звіт. В звіті ви отримаєте:

  • повну інформацію про всі виконані роботи – з розрахунками, графіками, таблицями та фотографіями
  • заключення-висновок про стан діагностованого обладнання
  • список рекомендації щодо подальшого обслуговування обладнання

Коментар фахівця

Існує велика різниця між виявленням проблеми вібрації на машині і визначенням дійсних факторів, які її спричинили. Саме тому виникають ситуації, коли заміна підшипника, що має знос внаслідок вібрації, не вирішує проблеми надійності машини – просто тому, що реальні причини, які скорочують довговічність підшипників, ховаються глибше (наприклад - дисбаланс, відсутність співвісності, дефекти муфтових з'єднань, проблеми з фундаментом і т. д.). Тому дуже важливо не тільки коректно зібрати данні, але й правильно їх інтерпретувати


Олексій Вальковський, фахівець з неруйнівного контролю Технічного центру Галпідшипник

Чому нас обирають клієнти:

  • Всі наші інженери є досвідченими фахівцями з неруйнівного контролю (вид контролю - вібродіагностика) другого рівня кваліфікації, мають відповідні знання, досвід та інструментарій
  • Ми є сертифікованим партнером компанії SKF з технічного обслуговування

Звертайтесь! Ми допоможемо зробити ваше обладнання більш надійними та ефективним, а термін експлуатації підшипників – більш тривалим.


Будь ласка, звертайтесь -
проконсультуємо та допоможем підібрати потрібний вам продукт

ПП "ТД" Галпідшипник "не несе відповідальності за можливі помилки і неточності, які можуть бути присутніми в інформації, зазначеній на сайті - незважаючи на її ретельну підготовку.