Linkedin Youtube

Центрування насоса

Центрування насоса

Система «насос-муфта-двигун» - один з найпоширеніших в промисловості варіантів спареного (з’єднаного) обладнання.

Зазвичай насосний агрегат, який постачається в зборі, центрується виробником обладнання. Проте, в процесі транспортування та встановлення співвісність валів з високою ймовірністю буде порушена. Тому рекомендовано проводити центрування валів не лише після будь-якого втручання в систему «насос-муфта-двигун», але й для абсолютно нових - після їх монтажу та підключення в систему. Більше того, якщо це відповідальне обладнання - перевірку співвісності варто проводити кожен рік.

Чому це важливо?

Неспіввісність системи «насос-муфта-двигун» може бути причиною понад 50 % несправностей у машинах, що обертаються. Це призводить до таких проблем: зношені або пошкоджені стяжки, вібрація та надмірний знос підшипників та ущільнень, знос кілець. А робота обладнання в умовах особливо великої неспіввісності може навіть призвести до поломки кріплення або корпусів насоса / двигуна


Кутова неспіввісність

Кутова неспіввісність

Паралельне зміщення валів

Паралельне зміщення валів


Центрування насоса (насосного агрегату) є надзвичайно важливим етапом обслуговування обладнная. Це дозволяє:

  • збільшити термін експлуатації підшипників та ущільнень – як насоса, так і двигуна
  • мінімізувати знос муфти
  • зменшити енерговитрати

Чому саме ми:


Всі наші інженери є фахівцями з неруйнівного контролю (вібродіагностики) 2 рівня кваліфікації та мають багаторічний досвід виконання робіт по центруванню (вивірці), а також вібродіагностиці та балансуванню обладнання різного рівня складності.

В своїй роботі наші інженери використовують високоточні вимірювальні прилади (SKF, EasyLaser, Fixturlaser) і калібровані пластини (дозволяють виконувати центрування насосів з максимальною точністю), та одразу враховують вплив теплового розширення.

За результатами центрування насосу ви отримаєте детальний звіт про виконані роботи, стан обладнання до та після центрування та рекомендації щодо подальшого обслуговування.

Звертайтесь! Ми допоможемо зробити ваше обладнання більш надійними та ефективним, а термін експлуатації підшипників – більш тривалим.


Коментар фахівця

Як показує наш досвід - центрування валів необхідно проводити після будь-якого втручання в систему крилатка-муфта-двигун (КМД). На приклад, абсолютно нову систему насос-муфта-двигун після монтажу в робочу систему також необхідно центрувати - навіть якщо постачальник запевняє, що на виробництві насос центрували.

Нещодавній приклад: до нас звернулось комунальне підприємство, що постачає населенню теплоенергію. Вони поставили нову систему «насос-муфта-двигун» і після монтажу в систему і підключення всіх трубопроводів вирішили про всяк випадок перевірити співвісність. Як виявилося – недаремно. Після перевірки нашими інженерами було виявлено значне відхилення від допустимих значень – малюнок 1:

Перевірка співвісності
Перевірка співвісності

Малюнок 1

Перевірка співвісності

Малюнок 2


Після проведення центрування показники співвісності були приведені до нормальних значень (малюнок 2).

Тимофій, фахівець з неруйнівного контролю, інженер Технічного центру Галпідшипник


Будь ласка, звертайтесь -
проконсультуємо та допоможем підібрати потрібний вам продукт

ПП "ТД" Галпідшипник "не несе відповідальності за можливі помилки і неточності, які можуть бути присутніми в інформації, зазначеній на сайті - незважаючи на її ретельну підготовку.