Linkedin Youtube

Динамічне та статичне балансування роторів (вентилятори, дробарки, центрифуги та ін.)

Динамічне та статичне балансування роторів (вентилятори, дробарки, центрифуги та ін.)

Дисбаланс ротора, тобто наявність неврівноважених мас, є одним з найбільш поширених дефектів обладнання, який супроводжується різким збільшенням вібрацій. Це призводить до збільшення навантаження на підшипники, змінює режим їх роботи та прискорює руйнування. Окрім цього, робота обладнання з дисбалансом ротора може мати й інші негативні наслідки:


  • збільшення сил тертя та підвищення енергоспоживання;
  • нагрівання підшипників;
  • витікання мастила;
  • пошкодження несучих конструкцій, обрив анкерних болтів;
  • передчасний вихід з ладу муфтових з'єднань, шківів і ременів приводу, підшипникових вузлів, корпусних сальникових ущільнень;
  • випуск неякісної продукції;
  • аварійна зупинка механізму.

Найчастіше дисбаланс ротора виникає через забруднення, обрив елементів ротора в процесі роботи, нерівномірний знос елементів ротора, попадання в проточну частину сторонніх предметів, неточну посадку ротора в його підшипникові вузли або через певні умови експлуатації агрегату (тепловий, технологічний дисбаланс). Інколи причиною дисбалансу може бути заводський брак.


Наші фахівці мають досвід та проводять балансування роторів (роторного обладнання): вентиляторів (крилатки, робочого колеса), дробарок, центрифуг, сушильних циліндрів папероробних машин, роторних елементів комбайнів та жаток, та ін.



види неврівноваженості роторів

Залежно від взаємного розташування осі обертання і головної центральної осі інерції розрізняють наступні види неврівноваженості роторів (відповідно до ГОСТ 19534-74):

  • статична - коли ці осі паралельні. Для усунення такої неврівноваженості виконуються статичне балансування;
  • моментна - коли осі перетинаються в центрі мас ротора;
  • динамічна (змішана) - коли осі або перетинаються поза центром мас, або не перетинаються, а перехрещуються в просторі. І моментна, і динамічна неврівноваженість усуваються шляхом динамічного балансування.

Балансування може виконуватися або на балансувальному верстаті або у власних опорах. Інженери нашого Технічного центру виконують балансування роторів у власних опорах. Це дозволяє виконати балансування на місці - швидко та з максимальною точністю.


Балансування в одній площині.

Виконується один замір вихідного рівня вібрації ротора, після чого виконується один замір вібрації з навішуванням пробного тягарця. Для вимірювання відносного фазового кута між двома замірами використовуються синхронні усереднення вимірювання вібрації, що запускаються імпульсом від датчика тахометра. Результатом є розрахунок ваги і положення коригуючого тягарця.


Балансування в двох площинах.

Використовується той же фазовий метод, що і для одноплощинного балансування, але виміри вібрації і корекції мас ротора розраховуються окремо по двох площинах.


аналізатор даних SKF Microlog

Для замірів рівня вібрації - як початкового, так і за результатами балансування – ми використовуємо професійні високоточні аналізатори даних: SKF Microlog, FAG Detecor та відповідне програмне забезпечення.


Приблизний план робіт з балансування роторів у власних опорах виглядає так:


1) Збір і аналіз технічної інформації про обладнання:

  • найменування і технологічний номер агрегату;
  • кінематична схема агрегату;
  • номінальна швидкість обертання ротора агрегату;
  • можливість доступу до ротора;
  • можливість зварювання (свердління) на роторі;
  • приблизна маса ротора.

2) Складання плану проведення вібродіагностики з метою визначення наявності та величини дисбалансу:

  • визначення кількості точок замірів;
  • визначення та введення вихідних даних в програму для проведення коректних вимірювань;
  • складання маршруту вібродіагностики.

3) Проведення вимірювань на обладнанні (визначення наявності і величини дисбалансу) - вимірювання загального рівня вібрації в горизонтальному, вертикальному і осьовому напрямках.


4) Обробка та аналіз результатів вимірювань:

  • аналіз загального рівня вібрації в горизонтальному, вертикальному і осьовому напрямках;
  • спектральний аналіз;
  • загальна оцінка результатів вимірювань;
  • прийняття рішення про проведення балансування.

5) Проведення балансувальних робіт:

  • визначення величини залишкового дисбалансу;
  • розрахунок маси і місця встановлення балансувальних тягарців на роторі агрегату;
  • розрахунок коригуючих мас і місця їх встановлення;
  • контрольний замір рівня вібрації агрегату.

6) Складання звіту. В звіті ви отримаєте:

  • повну інформацію про стан обладнання до та після балансування;
  • перелік усіх виконаних робіт – з таблицями, вимірами, фотографіями та протоколом балансування;
  • заключення-висновок по виконаним роботам; список рекомендації щодо подальшого обслуговування обладнання.

Будь ласка, звертайтесь -
проконсультуємо та допоможем підібрати потрібний вам продукт

ПП "ТД" Галпідшипник "не несе відповідальності за можливі помилки і неточності, які можуть бути присутніми в інформації, зазначеній на сайті - незважаючи на її ретельну підготовку.