Причини передчасного виходу з ладу підшипників

Коли виконується заміна підшипників - доцільно спершу виявити та усунути причини пошкоджень підшипників, а вже потім замінювати їх на нові. Надзвичайно важливо замовляти підшипники з правильним маркуванням. Для роботи з підшипниками завжди використовуйте належний інструмент!

Такі пошкодження виникають при неправильному монтуванні підшипника і спочатку можуть бути ледь помітні. В подальшому вони можуть призвести до повного виходу підшипника з ладу.
Зусилля, за допомогою якого монтується підшипник, не повинно передаватись через тіла кочення!
Використовуйте відповідний інструмент!

Характерні сліди на зовнішньому кільці підшипника вказують на прокручування підшипника в корпусі. Ймовірна причина - пошкодження корпусу який не може забезпечити правильну посадку підшипника, або заклинювання підшипника внаслідок внутрішніх пошкоджень.

Матова поверхня доріжок кочення та тіл кочення, а також невеликі вм`ятини вказують на присутність абразивних часточок в підшипнику. Як правило, бруд в підшипник потрапляє в процесі монтування підшипника.

Блакитно-чорний колір вказує на перегрів кілець підшипника. Такий перегрів може бути спричинений поганим змащуванням, надмірними навантаженнями або неправильною посадкою. Неправильна посадка може призвести до значного зменшення радіального зазору в підшипнику. В подальшому такий підшипник може виглядати так, як показано нижче. 

При значному перегріві підшипника  змінюється твердість кілець підшипника та тіл кочення. Звичайні змащувальні матеріали при таких температурах вже не виконують свої функції. На ранніх стадіях такий підшипник може виглядати так, як показано вище.

При перевантаженні, як правило, розвивається передчасна втома металу. 

Будь-який підшипник має практично обмежений термін експлуатації. Рано чи пізно в підшипнику в процесі роботи розвиваються внутрішні пошкодження як раковини від втоми металу. Такі пошкодження будуть супроводжуватись збільшенням температури та вібрації. Дуже важливо своєчасно виявляти такі дефекти щоб уникнути аварійних зупинок обладнання. Використовуйте діагностичне обладнання для моніторингу стану машин. 

Матеріали для завантаження
Довідник SKF (Анг)

Довідник SKF 2011

Довідник (Анг) (pdf 25 МБ)

Довідник SKF (Рос)

Довідник SKF 2002

Довідник (Рос) (pdf 2,5 МБ)

Довідник SKF 1995 в форматі djvu

Довідник SKF 1995

Довідник (Рос) (djvu 9 МБ)

Стаття за матеріалами журналу EVOLUTION 2012

Матеріали журналу EVOLUTION 2012

Стаття (Рос) (pdf 0,5 МБ)

Довідник FAG (Анг)

Довідник FAG 2010

Довідник (Анг) (pdf 2,5 МБ)

Довідник NTN (Анг)

Довідник NTN

Довідник (Анг) (pdf 2,5 МБ)

Довідник SNR 2003

Довідник SNR 2003

Довідник (Анг) (pdf 0,8 МБ)

Довідник TIMKEN 2003

Довідник TIMKEN 2003

Довідник (Анг) (pdf 0,7 МБ)

Довідник NSK (Анг)

Довідник NSK 2009

Довідник (Анг) (pdf 4 МБ)

Посібник NSK 2010

Посібник NSK 2010

Посібник (Рос) (pdf 2,5 МБ)

Довідник KOYO (Анг)

Довідник KOYO

Довідник (Анг) (pdf 1,5 МБ)

Довідник SKF по технічному обслуговуванню підшипників (Рос)

Довідник SKF 2018

Довідник SKF по технічному обслуговуванню підшипників (Рос) (pdf 13,5 МБ)