Змащувальні матеріали для підшипників

Головним призначенням змащувальних матеріалів для підшипників кочення є:

Смазки для подшипников

• зниження ковзання між поверхнями ковзання,що виникає у наслідок пружніх деформацій при роботі підшипників під дією навантаження
• досягнення максимального ущільнення корпусу підшипнику, задля запобігання попадіння у середину бруду, піску та інших абразивних речовин
• зниження тертя між торцями роликів та бортами кілець, між сепаратором та тілами кочення (кульками чи роликами)
• антикорозійний захист робочої поверхні кілець та тіл кочення

Вимоги до змащувальних матеріалів:

• Хімічна та фізична стабільність
• Відсутність волокон у структурі, прийнятна пластичність та низька здатність до розшарування.
• Відсутність речовин, що кородують, наприклад, вільних кислот
• Постійний показник вязкості
• Відповідність наявності механічних домішок та вологи до ТУ або ГОСТ

Як вибрати якісну змазку
Жидкие масла
Рідкі мастила

В залежності від конструкційних особливостей та критеріїв роботи підшиників обирається вид змащувальних матеріалів:
Консистентні змазки, або, так звані рідки мастила, є найкращим видом змазки.
Під час вибору змащувальних матеріалів враховують робочу температуру, швидкість та навантаження, яке створюється у підшипнику.
Збільшені показники цих параметрів вимагають використання мастила із високою вязкістю(високотемпературної змазки).
У решті випадків можна використовувати змазку низької вязкості.
Слід додати, що ждя змащування підшипників не варта використовувати мастила, які містять масла
рослинного та тваринного походженння у чистому вигляді, оскільки вони
можуть містити велику кількість органічних кислот, здатних провокувати виникнення корозії,
а також здатні міняти свої фізичні та хімічні властивості під час роботи.

Консистентні змазки: види, характеристики

Cрок службы пластичной смазки в закрытом подшипнике в зависимости от температуры Т


Таки змазки є колоідальними системами, які при температурі від 20 до 30°С зберігають форму та складаються із загущувача
та мінерального масла. Пластичний затвор, які вони формують між корпусом та валом підшипника, блокує потрапляння бруду та абразивних речовин на робочі поверхні.
Найбільш розповсюдженим є змазки, у яких, загущувачем є літієві, свинцеві, дюралєві, кальцієві, натрієві, кальцій-натрієві та інші мила.
Кальцієві змазки(солідоли жирові Л, М та Т) не розчинаються у водіі можуть використовуватись при високій вологості.
Натріємі змазки (змазка КВ-УТМ, консталин СК-УТС та консталин УТ-І) виробляють із використанням масел, вони дуже чутливі до вологи та при змішуванні
з нею, утворюють емульсію, яка легко змивається з елементів підшипника.
Змазки кальцій-натрієві(№ 1-13 УТВ, ІП 1) менш чутливі до вологи та можуть бути використані в умовах високої вологості.
Крім цього, існують змазки спеціального призначення, наприклад, Циатим 201-увтм-І, для змащення маленьких підшипників, які функціонують при високих та низьких температурах, а також для підшипників закритого типу, що мають дві ущільнюючих шайби.
Змазка у них закладається на заводі, та не міняється під час експлуатації.