Причини передчасного виходу з ладу підшипників

Коли виконується заміна підшипників - доцільно спершу виявити та усунути причини пошкоджень підшипників, а вже потім замінювати їх на нові. Надзвичайно важливо замовляти підшипники з правильним маркуванням. Для роботи з підшипниками завжди використовуйте належний інструмент!

Такі пошкодження виникають при неправильному монтуванні підшипника і спочатку можуть бути ледь помітні. В подальшому вони можуть призвести до повного виходу підшипника з ладу.
Зусилля, за допомогою якого монтується підшипник, не повинно передаватись через тіла кочення!
Використовуйте відповідний інструмент!

Характерні сліди на зовнішньому кільці підшипника вказують на прокручування підшипника в корпусі. Ймовірна причина - пошкодження корпусу який не може забезпечити правильну посадку підшипника, або заклинювання підшипника внаслідок внутрішніх пошкоджень.

Матова поверхня доріжок кочення та тіл кочення, а також невеликі вм`ятини вказують на присутність абразивних часточок в підшипнику. Як правило, бруд в підшипник потрапляє в процесі монтування підшипника.

Блакитно-чорний колір вказує на перегрів кілець підшипника. Такий перегрів може бути спричинений поганим змащуванням, надмірними навантаженнями або неправильною посадкою. Неправильна посадка може призвести до значного зменшення радіального зазору в підшипнику. В подальшому такий підшипник може виглядати так, як показано нижче. 

При значному перегріві підшипника  змінюється твердість кілець підшипника та тіл кочення. Звичайні змащувальні матеріали при таких температурах вже не виконують свої функції. На ранніх стадіях такий підшипник може виглядати так, як показано вище.

При перевантаженні, як правило, розвивається передчасна втома металу. 

Будь-який підшипник має практично обмежений термін експлуатації. Рано чи пізно в підшипнику в процесі роботи розвиваються внутрішні пошкодження як раковини від втоми металу. Такі пошкодження будуть супроводжуватись збільшенням температури та вібрації. Дуже важливо своєчасно виявляти такі дефекти щоб уникнути аварійних зупинок обладнання. Використовуйте діагностичне обладнання для моніторингу стану машин. 

Матеріали для завантаження

Довідник SKF російською 2002 р. (pdf 2,5 МБ)

Довідник SKF російською 1995 р. (djvu 9 МБ)

Стаття SKF російською 2012 р. (pdf 0,5 МБ)  за матеріалами журналу EVOLUTION  www.evolution.skf.com 

Довідник FAG англійською 2010 р. (pdf 2,5 МБ)

Довідник NTN англійською  (pdf 2,5 МБ)

Довідник SNR англійською 2003 р. (pdf 0,8 МБ)

Довідник TIMKEN англійською 2003 р. (pdf 0,7 МБ)

Довідник KOYO англійською  (pdf 1,5 МБ)

Довідник NSK англійською 2009 р. (pdf 4 МБ)

Посібник NSK російською 2010 р. (pdf 2,5 МБ)